SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » 5 rad jak pisać artykuły w internecie
    5 rad jak pisać artykuły w internecie
    5 rad jak pisać artykuły w internecie
    Media

    5 rad jak pisać artykuły w internecie

    Michał BanachBy Michał Banach10 listopada 2016Brak komentarzy5 Mins Read
    Portale, blogi firmowe, blogi prywatne, rozbudowane strony na portalach społecznościowych czy też teksty marketingowe – publikowanie różnego rodzaju wpisów i artykułów w internecie jest obecnie bardzo popularne. Tylko jak pisać, aby nas czytano? Oto 5 rad jak dobrze pisać artykuły w internecie.

    Poradników jak pisać w internecie można znaleźć bardzo dużo. W większości są one jednak tworzone z myślą o reklamie i marketingu, czyli pod potrzeby stricte komercyjne. Rzadko kiedy autorzy takich poradników (często z wieloletnim doświadczeniem dziennikarskim) zdradzają jak przygotować po prostu dobre teksty, które nie muszą być „marketingowe” aby zachęcić do lektury, albo do zakupu.

    Uznałem, że czas przełamać tę zasadę i napisać co faktycznie liczy się przy pisaniu tekstów do publikacji w sieci. Wbrew pozorom te porady nie tylko pomogą Wam jako autorom, ale również powiedzą  jakimi jesteśmy czytelnikami.

    Teks nie może być za krótki ani za długi

    Odwieczne pytanie początkujących autorów brzmi – jak długi powinien być artykuł w internecie? Najprościej powiedzieć – optymalny, czyli nie za długi i nie za krótki. To bardzo (nie)pomocne określenie oczywiście nie daje nam odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od tego o czym piszemy, gdzie piszemy, kto nas czyta i ile czasu możemy spędzić nad tekstem. Mimo tak wielu zmiennych, można jednak zauważyć pewne trendy co do optymalnej długości tekstów.

    Idealne artykuły mieszczą się w przedziale od 300 do 1200 wyrazów (czyli od około 1700 znaków do 6500 znaków).

    Teksty mające ponad 1200 wyrazów są w internecie stanowczo za długie dla większości czytelników, chyba, że nasz artykuł jest skierowany do bardzo konkretnej grupy odbiorców, którzy oczekują wyczerpującego materiału. Analizując jednak publikowane na naszym portalu teksty zauważyłem, że największą popularnością cieszą się te w przedziale od 300 do 800 wyrazów. Są na tyle krótkie, że można je przeczytać „przy kawie”, oraz na tyle długie, że temat zostanie odpowiednio omówiony – ale nie wyczerpany.

    Teksty muszą być wizualnie atrakcyjne

    Nie ma nic gorszego jak ściana tekstu. Jeszcze zanim zaczniemy pisać, warto przygotować zdjęcia, filmy albo infografiki, które dorzucimy do tekstu. W trakcie pisania natomiast warto zastanowić się, które fragmenty wyróżnić. Koniecznie musimy również pamiętać o śródtytułach.

    Nie chodzi tu tylko o to, aby tekst był ładny. Elementy te pomagają w czytaniu, tworząc „punkty orientacyjne” dla czytelnika. Dzięki temu może on łatwo odnaleźć miejsce w którym przerwał czytanie.

    Ważne jest również to, że często przed przeczytaniem tekstu, czytelnicy „scrollują” go i sprawdzają czy warto poświęcić czas na lekturę – czy nie jest za długi albo za krótki, czy jest coś co przykuje uwagę itp. Wszystkie dodatkowe elementy przykuwają uwagę i zatrzymują przy tekście na dłużej.

    Co istotne, spora ilość zdjęć może… skrócić nawet długi tekst. Dlaczego? Ponieważ czytelnik będzie odhaczać kolejne punkty orientacyjne w tekście i nie zauważy do końca ile przeczytał.

    Poniżej przykład długiego tekstu (1200 wyrazów), który dzięki sporej ilości zdjęć oraz wyróżnień nie jest ścianą tekstu i łatwo się czyta.

    Ten tekst ma około 1200 wyrazów - jest więc dosyć długi. Odpowiednia ilość zdjęć sprawia jednak, że nie jest zwykłą ścianą tekstu

    Pamiętaj kto i gdzie będzie czytać

    Coraz większa grupa czytelników korzysta z urządzeń mobilnych (w przypadku naszego portalu to ponad 1/3 czytelników). Wchodzą oni na stronę przy okazji w różnych momentach dnia – w drodze do pracy/szkoły, w trakcie przerwy itp..

    Czytelnicy mobilni przeznaczają mniej czasu na lekturę, więc preferują krótsze teksty. Dodatkowo warto pamiętać, że czytanie z ekranu smartfona nie zawsze jest wygodne, więc tekst musi być odpowiednio dostosowany (zwłaszcza technicznie).

    Zdarza się, że tacy czytelnicy trafiając na dłuższy tekst, zapiszą go sobie na później. Niestety jest bardzo prawdopodobne, że zapomną o jego przeczytaniu. Kolejna istotna kwestia to filmy. Wbrew modzie, użytkownicy mobilni nie zawsze mają ochotę na oglądanie filmików. Przyczyna jest prosta – jeśli nie mają słuchawek, nie będą w stanie przesłuchać filmu.

    Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy nasi czytelnicy korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Mają zwykle więcej czasu na lekturę, więc odpowiadają im dłuższe teksty, często zawierające filmy lub galerie zdjęć.

    5 rad jak pisać artykuły w internecie

    Tekst musi być konkretny i prosty

    W internecie rządzi (niestety) zasada – im więcej kliknięć tym lepiej. Dlatego coraz popularniejsze są teksty, które krzykliwym, często szokującym lub tajemniczym nagłówkiem „zachęcają” do lektury (tzw. clickbait). Owa zachęta jest jednak bardziej zmuszaniem – rozbudzamy ciekawość, ale nie daje odpowiedzi, więc trzeba koniecznie zajrzeć do tekstu.

    W zalewie tego typy treści (duże portale nagminnie publikują takie teksty) lepiej pójść inną drogą – napiszmy konkretnie o co chodzi i jak najszybciej dajmy odpowiedź. Przeciętny czytelnik będzie zadowolony, świadomy czytelnik uzna, że nie chcemy go szanujemy, a na deser wpis zostanie lepiej wypozycjonowany w wyszukiwarkach. Minusem jest to, że stracimy nieco ruchu z mediów społecznościowych, ale na dłuższą metę wyjdziemy na tym na plus.

    Reklama musi być subtelna

    Nie ma co ukrywać, że wiele artykułów publikowanych w internecie to teksty reklamowe. Jeśli już przygotowujemy taki materiał warto pamiętać o tym, że im bardziej będzie on nachalny, tym bardziej zniechęci czytelnika do dalszej lektury. Linki, reklamy, zachęty itp. lepiej ukrywać w subtelny sposób w treści.

    Jeśli przygotujemy dobry tekst, czytelnik sam zainteresuje się linkiem, jeśli tekst będzie słaby i czysto reklamowy, nawet najbardziej wyróżniony link nie pomoże i i tak nikt w niego nie kliknie.

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleLegendy Polskie – Operacja Bazyliszek – Tomasz Bagiński
    Next Article Leica Rifle Camera na sprzedaż
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Podsumowanie roku 2022

    1 stycznia 20235 Mins Read

    Internet w T-Mobile – przegląd oferty

    5 września 20223 Mins Read

    Przeglądarka Internet Explorer – krótka historia

    19 czerwca 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    1 sierpnia 20150

    Okręty podwodne typu Som

    Po wielkim sukcesie jakim był amerykański okręt podwodny USS Holland, wiele państw zaczęło zamawiać podobne…

    Artykuły
    8 czerwca 20190

    Trening obwodowy w domu dla początkujących – jaki sprzęt kupić?

    Wśród wielu rodzajów ćwiczeń, pomagających zredukować tkankę tłuszczową, w czołówce najbardziej popularnych, a zarazem najbardziej…

    Artykuły
    11 maja 20210

    Plymouth XNR – samochód, który przetrwał wojnę domową

    Plymouth XNR był jednym z kilku samochodów koncepcyjnych zaprojektowanych przez Virgila Exnera dla Chryslera i…

    Artykuły
    2 listopada 20155

    VA-25 Toilet Bomb – czyli wietnamska bomba sedesowa

    Podczas Wojny w Wietnamie amerykanie wykorzystywali bardzo wiele różnych rodzajów uzbrojenia. Od napalmu, przez różnego…

    Artykuły
    30 czerwca 20190

    Most Bodie Creek – opuszczony most wiszący na Falklandach

    Zbudowany w 1925 roku na Falklandach most Bodie Creek (znany również jako Bodie Creek Suspension…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.