Przez natłok obowiązków zaczyna brakować Ci dnia? Coraz częściej zdarza Ci się umówić dwa spotkania na jeden termin? To znak, że już najwyższy czas zacząć planować swój dzień w organizerze. Poznaj 5 ważnych powodów, dla których warto zacząć korzystać z planera.

1. Lepiej organizujesz swój dzień

Choć może brzmieć to trywialnie, to jednak jest najważniejszy argument, dla którego warto zacząć korzystać z planerów. Zapisując każdy punkt dnia na konkretną godzinę unikniesz wielu problemów, które zaczęły w ostatnim czasie pojawiać się w Twoim życiu, np. braku czasu czy nakładających się na siebie w czasie obowiązków. Dzięki planerowi znacznie lepiej zorganizujesz swój czas w ciągu dnia, uwzględnisz czas przejazdu z miejsca na miejsce, a przede wszystkim o niczym nie zapomnisz. Przecież cel zapisany to cel zrealizowany – a najważniejszym tego skutkiem jest oczywiście zwiększona efektywność pracy.

Planer

2. Lepiej zarządzasz sobą w czasie

Wszystko tak naprawdę rozbija się właśnie o czas. Natłok obowiązków nie byłby tak uciążliwy, gdyby doba była dłuższa. Planer pozwoli Ci jednak “wydłużyć” dzień, dzięki czemu znacznie mniej czasu poświęcisz na nieproduktywne czynności, a jak najwięcej na to, na co należy. Do wyboru masz planery dzienne lub planery tygodniowe, które pozwolą Ci organizować każdy każdy kolejny dzień lub ustalić plan na dłuższą perspektywę. Co więcej, w planerach znajdziesz też specjalne rubryki, np. na posiłki czy aktywność fizyczną. W zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego koniecznie trzeba zaplanować czas również na rzeczy, które pozwolą Twojej głowie nieco odetchnąć lub dobrze odżywić ciało.

3. Redukujesz stres

Przytłaczający tryb życia, dużo czasu poświęcanego na obowiązki, mało czasu dla siebie, ciągła gonitwa z samym sobą – z pewnością przynosi Ci to sporo stresu. Stresu, przez który jeszcze trudniej przychodzi Ci zorganizowanie czasu i zoptymalizowanie efektywności swojej pracy. Dzięki planerowi więcej rzeczy będziesz mieć pod kontrolą, a mniej wydarzeń Cię zaskoczy. Dzięki temu z pewnością obniży się poziom Twojego stresu, co pozwoli Ci pracować efektywniej i nie zamartwiać się tym, co jeszcze jest do zrobienia.

Planer

4. Pracuj nad zdrowiem

Jak już pisaliśmy – cel zapisany to cel zrealizowany. Planer pozwoli Ci zatem zagospodarować czas na aktywność fizyczną, wizytę u lekarza czy przygotowanie zdrowego posiłku. Zapisz to i zrób, a następnie wypracuj zdrowe nawyki, dzięki którym bardzo szybko zauważysz pozytywne zmiany w swoim ciele i codziennym funkcjonowaniu. Funkcjonalne planery Make It Easy zawierają specjalne rubryki, które zostały opracowane w celu planowania aktywności fizycznej. Pamiętaj o tym, że zdrowie fizyczne przełoży się również na lepszą kondycję psychiczną.

5. Motywuj się i inspiruj

Twój planer nie musi być wyłącznie bezduszną rozpiską godzinową obowiązków. Możesz mieć go zawsze przy sobie i zaglądać do zapisanych przez siebie złotych myśli lub inspirujących cytatów, dzięki którym łatwiej i z większą ochotą przystąpisz do działania.

Podziel się.