Być może nie wiesz, że podczas codziennego przeglądania stron internetowych, jesteś na celowniku licznych kampanii Google AdWords. Dlaczego? Ponieważ to jeden ze skuteczniejszych rodzajów reklamy w internecie.

Istnieje kilka rodzajów reklam Google, takich jak:

  • linki sponsorowane,
  • remarketing,
  • Google Shopping,
  • reklama display,
  • reklama w Gmail,
  • reklama w YouTube.

Szeroki wachlarz możliwości, jaki dają kampanie AdWords pozwoli Ci na dotarcie do klientów na wiele sposobów, każdego dnia. Reklamy są widoczne np. w wyszukiwarce Google w różnej postaci i charakteryzują się licznymi możliwościami kierowania.

Jakie są zalety kampanii AdWords?

  • Personalizacja

Do największych zalet kampanii AdWords należy możliwość dopasowania reklamy konkretnego produktu pod konkretnego odbiorcę. Wykorzystując odpowiednie metody kierowania, możesz zyskać pewność, że osoba, której wyświetli się dana reklama, będzie nią potencjalnie zainteresowana. Dzięki temu chętniej odwiedzi Twoją stronę i skorzysta z Twoich usług.

  • Oszczędność czasu

Korzystając z usługi AdWords dla Twojej firmy, możesz w dość szybki sposób wdrożyć wybrany rodzaj reklamy produktów. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy kampanii. Sprawdza się to w przypadku działalności sezonowej – płacisz za reklamy tylko w okresie, który odpowiada Twojej ofercie. Podobnie w przypadku zmiennej oferty – kampanie AdWords można bardzo łatwo modyfikować, ponieważ są elastyczne – dopasujesz je do siebie i własnych potrzeb. Efekty widać natychmiastowo, tak jak np. linki sponsorowane, które pojawiają są u góry wyszukiwarki Google szybko po rozpoczęciu kampanii.

  • Różnorodność

Każda działalność jest inna i posiada inną grupę docelową, a Google AdWords cechuje różnorodność. Przez analizę profilu marki oraz jej konkurencji, można wybrać najbardziej skuteczną formę reklam Google, zaoszczędzić pieniądze na niepotrzebnych działaniach i skupić się wyłącznie na tym, czego konkretna firma potrzebuje.

 Tworzenie skutecznej kampanii to proces niezwykle złożony, w trakcie którego trzeba wziąć pod uwagę wiele wytycznych i wykorzystać zdobyte doświadczenie, które posiadają certyfikowani fachowcy.

Tworzenie skutecznej kampanii to proces niezwykle złożony, w trakcie którego trzeba wziąć pod uwagę wiele wytycznych i wykorzystać zdobyte doświadczenie, które posiadają certyfikowani fachowcy.

Jak stworzyć pierwszą kampanię AdWords w wyszukiwarce?

Na początek potrzebujesz posiadać własne konto na stronie adwords.google.com. Kiedy zalogujesz się na swoim nowo utworzonym koncie, możesz przejść do tworzenia pierwszej kampanii. Pamiętaj, że wybór typu kampanii powinien zależeć od celów biznesowych Twojej firmy i od tego, co chciałbyś osiągnąć reklamując się w AdWords. W tym przypadku krótko przedstawimy proces tworzenia kampanii w wyszukiwarce Google.

Pierwszym etapem tworzenia kampanii AdWords są ustawienia, czyli dokonanie wyboru:

  • lokalizacji, w jakiej mają pojawiać się reklamy,
  • języka,
  • rozszerzeń,
  • budżetu – możesz tutaj ustawić dzienną stawkę, jaką przeznaczysz na opłaty kampanii (oczywiście im mniejsza cena, tym mniej wyświetleń reklamy).

Kolejnym etapem są ustawienia zaawansowane, w których wybierasz datę rozpoczęcia oraz zakończenia kampanii, a także wszelkie detale dotyczące wyświetlania reklam – np. pory dnia, w której mają się pojawiać.

Najważniejsze jest jednak samo tworzenie reklamy. Na tym etapie musisz posiadać wyselekcjonowane słowa kluczowe, pod którymi wyświetlać będą się Twoje reklamy. Aby to zrobić, wystarczy skorzystać z dostępnych online narzędzi do wyszukiwania kluczowych fraz w obrębie danego zagadnienia.

Tekst reklamy powinien zawierać w sobie słowo kluczowe i CTA (call to action), to znaczy zachęcić użytkownika do wykonania działania, takiego jak kliknięcie, kupno, czy kontakt.

Czy kampanię AdWords można wykonać samodzielnie?

Przy pierwszej kampanii tworzonej samodzielnie lepiej zacząć od małych kroków – przeznaczyć na nią niższy budżet i powoli testować swoje możliwości. Zapoznasz się dzięki temu z procesem działania reklam Google i zdobędziesz doświadczenie oraz wiedzę na przyszłość. Jeśli jednak liczysz na faktycznie skuteczny efekt kampanii, zgłoś się do specjalistów AdWords. Tworzenie skutecznej kampanii to proces niezwykle złożony, w trakcie którego trzeba wziąć pod uwagę wiele wytycznych i wykorzystać zdobyte doświadczenie, które posiadają certyfikowani fachowcy.

Podziel się.

O autorze

EACTIVE

Zajmujemy się marketingiem internetowym nieprzerwanie od 2000 roku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy jak skutecznie pozycjonować strony oraz prowadzić kampanie Google AdWords.

Google+