Italia (Simpson Design)

Simpson Design Italia II GTC (www.forgottenfiberglass.com)

Simpson Design Italia II GTC (www.forgottenfiberglass.com)

Italia to zestaw przygotowany przez firmę Simspon Design ze wschodniego wybrzeża USA. W zależności od wersji przebudowa ma na celu upodobnienie Mx-5 do Ferrari 275 NART Spyder, GTB lub 250 GTO. Zmodyfikowany zostaje cały przód, łącznie z maską otwieraną do przodu i błotnikami, oraz tył samochodu. Na życzenie pan Simpson może również przekształcić naszą Miatę w samochód z nadwoziem coupe. Jak jednak wiadomo, nadwozie kabrioletu charakteryzuje się dość małą sztywnością, zastrzeżenia może budzić więc trwałość dachu wykonanego prawdopodobnie ze zmodyfikowanego hardtopu z tworzywa sztucznego. Na zdjęciach widoczna jest też przebudowana deska rozdzielcza pochodząca z modelu NA. Italia dostępna jest do wersji NA (Italia I) oraz NB (Italia II) a producent oferuje całkowitą przebudowę lub zestaw do samodzielnego montażu.

Manta Ray (Simpson Design)

Simpson Design Manta Ray (www.simpsondesign.net)

Simpson Design Manta Ray (www.simpsondesign.net)

Manta Ray to kolejna przeróbka Mx-5 pomysłu Simpson Design. Podobnie jak w przypadku Italii przebudowa właściwie wszystkie panele zewnętrzne Mazdy, w tej jednak sytuacji linie nadwozia przywodzą na myśl koncepcyjne wersje Chevroleta Corvette – Mako Sharka i wspaniałego Manta Raya (z którego dość bezczelnie została też zapożyczona nazwa). Podobnie jak w przypadku innych konwersji Mx-5, problemem okazuje się zbyt krótki rozstaw osi samochodu. Manta Ray wygląda przez to trochę pontonowato i brakuje jej wizualnej lekkości. Zestaw przewidziany jest na podzespołach Mazdy Mx-5 NA a producent deklaruje, że gotowy samochód jest lżejszy od oryginalnej Mx-5. Podobnie jak w przypadku Italii Manta Raya możemy złożyć sobie sami lub zlecić to producentowi.

Miami Roadster (Simpson Design)

Simpson Design Miami Roadster (www.simpsondesign.net)

Simpson Design Miami Roadster (www.simpsondesign.net)

Jeden z najmniej udanych zestawów, którego produkcja nie jest już kontynuowana. Przód stylizowany jest na Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spyder, tył i reszta pozostała bez większych zmian. Delikatnie zmodyfikowany jest tylny zderzak, który wygląda na skrócony i któremu dodano chromowane listwy imitujące zderzaki prawdziwej Daytony. Zmienione są również tylne światła oraz końcówki rur wydechowych. Niestety, o ile przód samochodu wygląda jeszcze całkiem estetycznie i rzeczywiście nawiązuje wyglądem do Ferrari 365, to niemodyfikowane linie tylnej części nadwozia pasują do niego jak pięść do oka. Miami Roadster powstał w 3 sztukach z czego do dzisiaj przetrwała tylko jedna.

M1stang

M1stang (www.autoblog.com)

M1stang (www.autoblog.com)

M1stang to amerykańska przeróbka mająca na celu upodobnienie Mx-5 do pierwszego Mustanga Convertible. Co ciekawe, wygląda na to, że wszystkie elementy służące do przebudowy nadwozia wykonane są ze stali. Co jeszcze ciekawsze, patrząc na proporcje, części te sprawiają wrażenie jakby pochodziły z prawdziwego Mustanga. Samochód wygląda całkiem nieźle, oprócz tego, że jest za krótki i za szeroki. Ogólnie rzecz biorąc, należy oddać szacunek konstruktorom za podjęty wysiłek, znacznie trudniej znaleźć jednak odpowiedź na pytanie po co. Cena zestawu zaczyna się od 12999 $ plus samochód dawca.

1 2 3
Podziel się.

O autorze

Michał Stefaniak

Absolwent Mechaniki i Budowy Maszyn na Politechnice Poznańskiej. Miłośnik odpadającego warstwami chromu, przepracowanego oleju i rdzy. Jedna z nielicznych osób, którym udało się podpalić basen.

Google+