Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy zbudowano w 1893 roku w dzielnicy Fordon w Bydgoszczy. W swoim czasie był to najdłuższy most w Niemczech zbudowany ze stali – łącznie 1325 metrów. Składał się z 18 przęseł. Wyposażono go w sztuczne oświetlenie w postaci lamp naftowych.

Podczas II wojny światowej przeprawa została dwukrotnie wysadzona. Pierwszy raz 2 września 1939 roku, oraz drugi raz 26 stycznia 1945 roku. Po wojnie most odbudowano, skracając go również do 1005 metrów.

Oryginalnym projektantem mostu był Georg Christoph Mahrtens, a w okresie powojennym projekt odbudowy przygotował inżynier Jerzy Szaniawski.

Na zdjęciu widać samochód na moście w okresie międzywojennym.

Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy

Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy

Podziel się.

O autorze

Michał Banach

Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Google+