Chevrolet Camaro – II generacja (1970-1981)
Camaro II generacji otrzymał zupełnie inny grill, przednie światła wtopiono w karoserię, a cała bryła nadwozia zmieniła nieco proporcje. Samochód był również dłuższy od poprzedniej generacji i występował jedynie w wersji z stałym dachem. W pierwszych wersjach II generacji Camaro nie było przedniego zderzaka. II generacja Camaro została wprowadzona do sprzedaży w dosyć trudnym okresie dla motoryzacji w USA.
Wzrastające ceny paliwa sprawiły, że popularność zaczęły zyskiwać znacznie mniejsze samochody z bardziej oszczędnymi silnikami. Ponadto w latach 70. zaczęła wzrastać świadomość władz w zakresie bezpieczeństwa na drogach. Skutkiem tego były zmiany w przepisach wymuszające na koncernach motoryzacyjnych projektowanie bezpieczniejszych samochodów. Dodatkowo ceny ubezpieczeń dla samochodów sportowych również wzrosły co odbiło się negatywnie na ich sprzedaży.
W 1973 roku z oferty zniknął najpotężniejszy silnik V8 o pojemności 6,5 litra. Tym samym najmocniejszą jednostką napędowa stał się V8 o pojemności 5,7 litra z wersji Z28 o mocy zaledwie 245 KM. W 1974 roku do sprzedaży weszła kolejna wersja Camaro o nazwie LT (Luxury Touring) z nieco bardziej luksusowym wyposażeniem wnętrza.
Camaro II generacji przeszedł kilkanaście face liftingów i przeróbek w trakcie swojej 11-letniej obecności na rynku. Zmieniające się normy emisji spalin sprawiły, że z roku na rok Chevrolet musiał zmieniać paletę silników, które coraz bardziej traciły na mocy. W 1977 do sprzedaży ponownie wróciła wersja Z28 (wycofana z rynku w 1975 roku). Samochód wyposażono w nowy silnik V8 o mocy 185 KM.
W 1979 roku do oferty dołączył kolejny wariant Camaro o nazwie Berlinetta. W 1980 roku ponownie odświeżono listę silników. Do sprzedaży trafił nowy V6 o pojemności 3,8 litra i V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 190 KM, oferowany tylko w wersji Z28. Rok później moc silnika obcięto jednak do 165 KM. Łącznie zbudowano 1 936 869 Camaro II generacji. Według niektórych samochody tej generacji były jednymi z najładniejszych i najbardziej charakterystycznych Camaro.
Chevrolet Camaro – III generacja (1982-1992)
W 1982 roku do sprzedaży trafiła III generacja Camaro. Samochód zachował ogólny wygląd poprzedniej wersji, ale znacznie zmienił się przód i kształt maski. Nowy Camaro otrzymał również więcej nowinek technicznych. W tej wersji auto otrzymało m.in. automatyczną skrzynię biegów. Podstawowym silnikiem stał się V4 o pojemności 2,5 litra i mocy zaledwie 90 KM.
W 1983 roku do sprzedaży trafiła nowa jednostka napędowa – L69 V8 o pojemności 5 litrów i mocy 190 KM. Nowy silnik oferowano jedynie w wersji z ręczną skrzynią biegów. W 1985 roku powstała wersja wyścigowa Camaro o nazwie IROC-Z, przygotowana z myślą o wyścigach International Race of Champions. Samochód w tej wersji otrzymał silnik 350 V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 215 KM.
W 1987 roku do oferty powróciła wersja z otwieranym dachem. Miejsce wersji Z28 zajął natomiast model IROC-Z. W 1989 roku do sprzedaży powróciła wersja RS. W 1990 roku w związku z zmianami w Internarional Race of Champions z sprzedaży wycofano model IROC-Z. W tym samym czasie Camaro wyposażono w poduszki powietrzne dla kierowców.
W 1991 roku ponownie wróciła wersja Z28, wyposażona tym razem w silnik TPI V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 245 KM. Jako ciekawostkę warto dodać, że w tym samym roku Camaro zaczęła wykorzystywać amerykańska policja. Łącznie zbudowano jedynie 1 458 554 Camaro III generacji.
Chevrolet Camaro – IV generacja (1993-2003)
W 1993 roku Chevrolet zaprezentował kolejny wariant Camaro. Tym razem samochód zyskał jeszcze bardziej opływową sylwetkę i więcej plastiku. Początkowo oferowano go jedynie w wersji z stałym dachem, ale w 1994 roku do sprzedaży wróciła wersja z chowanym dachem.
W 1995 roku z oferty zniknął kolejny silnik, tym razem był to V6 o pojemności 3,4 litra. Wszystko z powodu dalszych zmian w normach emisji spalin, ale rok później Chevrolet wprowadził do sprzedaży nową V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 200 KM. Wersja SS (która powróciła do sprzedaży po kilkunastu latach nieobecności) wyposażona była w silnik V8 o mocy 305 KM a Z28 o mocy 300 KM.
W 1998 roku ponownie zmieniła się oferta silników. Moc podstawowego V8 zwiększono do 305 KM a w SS do 320 KM. W 2001 roku Camaro przeżył swój najgorszy rok. Sprzedano jedynie 29 000 samochodów. Coraz gorsza sprzedaż sprawiła, że Chevrolet zdecydował się na uśmiercenie Camaro. Łącznie sprzedano jedynie 612 208 Camaro IV generacji.