W USA powstaje wiele niecodziennych samochodów, budowanych przez fanów motoryzacji. Wyróżnia je zwykle nietypowa konstrukcja, parametry oraz historia. Jednym z takich samochodów jest 1940 Packard Royal Streamliner Roadster zbudowany przez Chipa Foose i Rodneya Ruckera.

1940 Packard Royal Streamliner Roadster to istny potwór, waży prawie 6 ton, mierzy 9,5 m długości a pod maska znajduje się 1600-konny silnik V12 z… kutra torpedowego PT z czasów II wojny światowej. Całość obudowano w starannie zaprojektowaną karoserię z nitowanych aluminiowych blach.

1940 Packard Royal Streamliner Roadster (fot. Patrick Ernzen/Auctions America)
1940 Packard Royal Streamliner Roadster (fot. Patrick Ernzen/Auctions America)

Samochód jest w pełni funkcjonalny, wyposażono go w normalne hamulce, a kierowca dysponuje wszystkimi najważniejszymi zegarami – prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury oleju, ciśnienia oleju, zapasu paliwa, napięcia i temperatury silnika.

Największym wyzwaniem z jakim zmierzyli się twórcy samochodu było zamontowanie olbrzymie silnika pochodzącego z kutra torpedowego. Oryginalnie jego moc przenoszona była na dwie śruby napędowe, a do chłodzenia wykorzystywano wodę. Oczywiście takie rozwiązanie nie wchodziło w grę w przypadku samochodu. W związku z tym silnik został odpowiednio przekonstruowany, a do chłodzenia wykorzystano 4 radiatory, 6 wentylatorów i 95 litrów płynu chłodniczego.

1940 Packard Royal Streamliner Roadster (fot. Patrick Ernzen/Auctions America)
1940 Packard Royal Streamliner Roadster (fot. Patrick Ernzen/Auctions America)

Pod względem wykończenia i szczegółów 1940 Packard Royal Streamliner Roadster robi niesamowite wrażenie. Zwłaszcza jego potężny silnik. Samochód wystawiono na aukcji 26 czerwca 2016 roku, na której sprzedano go za sumę 412 500 dolarów.

Poniżej kilka zdjęć, więcej znajdziecie na stronie silodrome.com

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.